Waarom kan je sommige mensen nooit leren kennen?

Hoe kan het dat je de ene persoon na 5 jaar omgaan door en door kent en de ander hoeveel allebei de kanten ook hun best doen je zult ze nooit kunnen inschatten?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb een aantal goede vrienden die mij gewoon kennen en kunnen inschatten. Aan mijn beste vriendin stel ik mij helemaal open en ze mag echt alles van mij weten, toch ondanks we al zo lang bevriend zijn blijft ze zeggen dat z me niet kent en dat heel moeilijk vind. Wat zou ik nog kunnen doen om te zorgen dat ze me wel "kent" en kan inschatten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je ze niet tegen komt!

Antwoorden (6)

Omdat sommige mensen nooit het achterste van hen tong laten zien..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder mens is anders, sommige mensen passen gewoon bij elkaar, andere helemaal niet. Sommige mensen zijn ook gewoon beter met inschatten van mensen dan andere, mensen die hooggevoelig zijn hebben vaak een betere inschatting, maar mensen die het allemaal geen reet kan schelen, mensen die niet zo sociaal (willen) zijn, kunnen ook slechte inschattingen maken.

Heeft puur te maken met wat voor personen er zijn op de wereld, heel veel verschillende, met heel veel verschillende karakters. Als we allemaal even goed waren in het inschatten van elkaar, dan was er óf geen oorlog, of altijd oorlog.

Ben maar blij dat sommige mensen gewoon nooit bij jou zullen passen, en andere juist gemaakt zijn voor jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat sommige mensen een open boek zijn, en sommigen nooit het achterste van de tong laten zien.
Het hangt ook af van of mensen je vertrouwen. Vertrouwen ze jou, dan zullen ze van alles aan je vertellen, maar als je bijv. iemand bent die gauw met z''n oordeel klaar staat, dan zal men je veel minder persoonlijke dingen vertellen.
En het hangt van het karakter van mensen af.

Overigens: ik ben ervan overtuigd dat je een ander nooit honderd procent kent, ook lijkt het soms wel zo, mensen hebben altijd meerdere kanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen zijn ook nooit echt geïnteresseerd in een ander vaak alleen in zichzelf. Hierdoor is het moeilijk een ander te kennen of in te schatten omdat je onbewust toch meer met jezelf bezig bent. En denk je de persoon te kennen terwijl dat niet eens zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wil je weten wat je moet doen zodat die ene vriendin het gevoel heeft, je te kennen. Klopt dat? Dan:
1. Wat zegt die vriendin als je het haar vraagt?
2. Draai 't eens om: wat moet ZIJ doen zodat ze je echt kent?
3. Wat is de definitie van "echt kennen"?
4. Is ze ontevreden met jullie contact? Of jij? Of niet?
5. Zo ja: waarom? Zo nee: wat is 't probleem?

Succes met jullie vraaggesprekje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze zichzelf niet (durven) zijn.